dimecres, 7 de setembre del 2011

Judit Blanchard


Tot i que la última vegada que la vaig veure va ser a “El barco”, una sèrie que no m’hi vaig poder enganxar per competència d'horari amb "Polseres vermelles" però que prometia molt, recordo la Irene Montalà en el personatge de Judit Blanchard a Mar de fons (2006-2007), una jove periodista que volia venjar les injustícies que havia passat la seva família en el passat. Durant la Guerra Civil, la família Romeu que era d'orígen anarquista va perdre l'editorial a mans d'un gendre falangista, l’avi del Carles Revert, un psicòleg de qui s’acabarà enamorant la Judit.  De manera que fent un símil amb la història de Romeu i Julieta podem entendre que la relació entre ambdós va ser un factor determinant de la sèrie. Jo em vaig posicionar de seguida a favor de la Judit, tot i que es veia que  la majoria de la família no tenia res a veure amb les injustícies del passat i ella estava massa condicionada per la seva mare, Aurora Romeu, que vivia obsessionada pel seu passat. Això és el que explica el costat fosc de la Judit, que la va portar a fer traïcions que em van decepcionar...

Tot i que destaqui aquest personatge també recordo la primera vegada que la vaig veure, va ser a Poblenou (1994) i va continuar a Rosa (2006) on donava vida a la Júlia Canals, una adolescent adoptada que va ser nòvia del Ferran Aiguader (protagonista), però que no li feia massa cas. Recordo amb molta llunyania i poc exactitud aquesta sèrie, no tenia ni 10 anys, però tot i així va ser un referent, i una una de les primeres que em van cridar l'atenció. 

També ha participat en d’altres telenovel·les com Mirall Trencat, Cuéntame cómo pasó, Temps de Silenci (1 capítol), El Internado… I pel que fa a cine, ha fet diversos llargmetratges: Amic/Amat (1998) de Ventura Pons, Fausto 5.0 (2001), Lo mejor que le puede pasar a un cruasán (2003) de Paco Mir, La mujer del anarquista (2008) de Peter Sehr y Marie Noëlle, Todo está en el aire (2009)... I curtmetratges com: Nunca digas (2010). A més va protagonitzar l’Spot Estrella Damm: FC Barcelona 2010 "La feina ben feta".

Us deixo amb els vídeos següents:
Capítol 1 de Mar de fons "Noms bíblics": http://www.tv3.cat/videos/212847098/Mar-de-fons---Noms-biblics 
La banda sonora que hi donava força: http://www.youtube.com/watch?v=JvhlNG-mjHo
La feina ben feta: http://www.youtube.com/watch?v=E5Qh5ufWyB4

2 comentaris:

  1. Al lloro amb a lo mejor que le puede pasar a un cruasant ensenyant mamellam!!!

    ResponElimina
  2. aaaaaaaaki la tele escrita, ja sóc una follower més ;)

    ResponElimina